Betöltés...
Keresés

Blog

  • Címlap
    Címlap Itt találod az összes blogbejegyzést.
  • Kategóriák
    Kategóriák Megjeleníti a blogban található kategóriák listáját.
  • Címkék
    Címkék Cimkék listájának megjelenítése, melyek használatban vannak a naplóban.
  • Szerzők
    Szerzők Keress rá a kedvenc bloggeredre.
  • Csoportblogok
    Csoportblogok Találd meg kedvenc blog csoportodat.
  • Bejelentkezés
    Belépés Belépési űrlap

A kirakós hiányzó darabja – Plumen Interjú a Plumen tervezőjével, Nicholas Roope-pal

Beküldve - - - Interjú
  • Betűméret: Nagyobb Kisebb
  • 349 megjelenés
  • Felíratkozás frissítésekre
  • Nyomtatás

Világszerte azonnal nagy port kavart az első energiatakarékos designer-izzó, a Plumen. Megjelenése óta már két újabb változatban kapható, és folyamatosan dolgoznak az újabb testvérek megalkotásán. Nicholas Roope, a Plumen ötletgazdája elmondta nekünk, milyen célok és elképzelések mentén végzik munkájukat.

 

Nicholas-Roope.jpg 

 

Számos tevékenysége és projektje között milyen helyet foglal el a Plumen?

A Plumen a legtisztább mindegyik próbálkozásom közül. Nagyon kevés olyan cég van, amely képes az álmokat valóra váltani. Sok időbe, pénzbe és izzadságba kerül ez a munka az egész csapatnak, de nagyon közel jutunk az álmainkhoz. Ez egy hatalmas kiváltság és néha azt kívánom, bárcsak ez lenne az egyetlen dolog, amivel foglalkozhatnék.

 

Milyen elképzelésekkel vágott bele társával a Plumen 001 tervezésébe? Felismertek egy piaci rést vagy szakmailag tartotta izgalmasnak?

Számomra azok a legizgalmasabb ötletek, amelyek sokrétegűek és komplexek. Amik nem csak egy dolgot oldalnak meg, hanem sok dolog kristályosodik ki bennük. Úgy éreztem, hogy a világnak a zöld technológiákból kellene inspirálódnia és használnia kellene azokat, de ez egyszerűen nem történt meg. Tehát nem egy piaci rést ismertem fel, hanem egy olyan rést, amely a realitásunkban jelentkezett – a kirakós egy eddig hiányzó darabja, amely megmutatja, hogy honnan hová kell eljutnunk. Szóval, ha inspirációra van szükség, akkor új designra is – gondoltam. És ez nagyon izgalmas volt számomra. A design nagyon gyakran csak szép tárgyakról szól, melyeket azért alkotnak meg, hogy eladják őket. De mi hittünk abban, hogy a design az alacsony energiafelhasználáshoz való könnyed áttérést segítheti – és ezt nagyon fontosnak éreztük. A másik óriási kihívás az volt, hogy olyan terméket állítsunk elő, mely tetszik a vevőknek és ezzel egy időben elérhető is. Egy ritka művészeti tárgy biztosan izgalmas lett volna az újságírók számára, de olyan dolgot szerettünk volna készíteni, amelyet a legtöbb ember meg tud vásárolni. Hiszen az a célunk, hogy az embereket fellelkesítsük és motiváljuk az alacsonyabb energiafogyasztású világítás használatára. Ehhez képest még számos más szempontot követtünk, de az már túlfeszítené a cikk kereteit.

 7.-PlumenToby-Summerskill.jpg

 

Számítottak arra, hogy ennyire sikeres lesz a termék?

Emlékszem, egy nap, amikor már gondolkoztam ezen az ötleten egy ideje, leültem és elkezdtem keresni hasonló projekteket. Nagyon érdekes érzés arra ráébredni, hogy a nagy ötlet eredeti vagy sem. Már sok ötletem volt, ahol úgy jártam, hogy találtam hasonló példákat és aztán ez elrontotta az egész napomat. De ezúttal semmit nem dobott fel a keresés. Látszott, hogy itt van esély és éreztem, hogy nagy dolog lehet belőle – feltéve, ha sikerül tényleg nagyszerű, az ambícióink nagyságához felérő terméket piacra dobni.

 

Miért Samuel Wilkinsonnal kezdtek el dolgozni? A Plumen 002 esetében pedig miért Bertrand Clercre esett a választás? Mi alapján választják ki a dizájnereket a különböző projektekhez?

Azért őket választottuk, mert tehetségesek és illeszkedett munkásságuk a villanykörték koncepciójához. Mindketten precízek és absztrakt formákat is tudnak kezelni. Manapság nagyon kevés olyan dizájner van, akik igazán dinamikus formákat tudnak beazonosítani és megfogni a végtelen lehetőségek között. A tervezők egyre inkább számítógépek által generált algoritmikus interpolációkra hagyatkoznak. Viszont még mindig vannak olyan dizájnerek, akik jól tudnak rajzolni, és ha olyan finom tárgyakról van szó, mint amilyenek a villanykörték, akkor az emberi rajz nüanszai valami igazán erőset tudnak hozzáadni a tervekhez. Azért is őket választottam, mert nyitottak voltak a közös alkotásra. Nagyon szorosan együtt dolgoztunk és sokan nem így működnek, inkább önállóan alkotnak, ahol az ő nevük jelenhet meg a végtermék mellett.

 11.-plumen-002-etkezo-Vibol-Moeung.jpg

 

Amikor megalkották a Baby Plument, egy vásárlói igényt elégítettek ki vagy új kihívást láttak benne?

Fontos volt, hogy más formátumot kínálhassunk más felhasználóknak. A Plumen 001 elég nagy, ezért nem lehet minden környezetben használni. A baby-t nagyon szeretik Japánban!

 8.-Plumen-Baby-001-rez-Petr-Krejci.jpg

 

A Plumen 002-t miért a Kickstarteren keresztül indították el?

Nagyon költséges egy új elektronikai termék piacra dobása, ezért a pénzgyűjtés nagyon nagy segítséget jelentett. De ezen felül úgy gondoltuk, hogy a támogatóinkat ezáltal még közelebb hozhatjuk az új termékhez és alkalmat adunk számukra ahhoz, hogy részük lehessen az elindításában. Ugyanannyiba került számukra, mintha elmentek volna egy boltba és leemelték volna egy polcról, de a Kickstarter támogatók a legeslegelső termékeket vehették a kezükbe. Ez így sokkal izgalmasabb személyes tapasztalat volt számukra és nagyon hasznos, és pozitív megerősítés a számunkra.

 

Miért alacsonyabb fényerejű a második verzió? Itt már hangsúlyosabb volt, hogy nem feltétlenül szükséges hozzá lámpaernyő, illetve más jellegű lámpatest?

Egy olyan lámpakörtét szerettünk volna készíteni, amely a Plumen 001-hez képest szórtabb fényt ad. Az eredeti design egy általános felhasználású körte, ami majdnem olyan fényes, mint egy hagyományos 60 wattos izzó – praktikus, de néhány szituációhoz túl világos. Ezért a Plumen 002 egy kicsit otthonosabb, lágyabb fényt ad az ehhez megfelelő környezetben.

 

A Plumen 002 készítése során hányfajta terv, illetve prototípus készült el, mire megtalálták a végleges formát? Nem volt olyan pont, amikor úgy tűnt, hogy az eredeti elképzelések nem fognak tudni megvalósulni?

Több száz prototípust készítettünk! A nagy mennyiségű gyártási folyamatok esetén a tervezés teljesen más megközelítést kíván meg és nagyon nagy kihívást jelent, ha szeretnénk maximalizálni a hatékonyságot. A Plumen 001 esetében már a tervezési folyamat 95 százalékánál jártunk, amikor látható volt, hogy tényleg lesz belőle termék. 94 százaléknál (amikor már három éve dolgoztunk ezen) még tényleg nem tudtuk, sikerülni fog-e. Hozzá lehet szokni a kemény harchoz és a csalódásokhoz, de az biztos, hogy amikor sikerül, az fantasztikus érzés!

 

Valóban készül majd LED-es verzió is?

Igen, bár mint általában, ez most egy kicsit bizonytalan. Ha valakit érdekel, kövessen minket a közösségi média csatornáinkon, mert biztosan ott jelentünk be mindent először.

 

Milyen jellegű használatra, milyen típusú enteriőrökbe ajánlja leginkább a Plumen égőket?

Ernyő nélkül a Plumen 001 és a Baby jó világos helyekhez, mint amilyenek a kávézók, szemüvegboltok, hotel lobby-k, iskolák. Vagy a konyhák és fürdőszobák, ahol a tiszta, meleg fény energetizál. Az ernyővel ellátott Plumen 001 vagy a csupasz Plumen 002 kicsit sötétebb helyeken, bárokban, klubokban, esetleg nappalikban és étkezőasztalok fölött működhetnek jól, ahol a célvilágításon túl egy kis szórt fény is jól jön.

Képgaléria:

1.-Plumen-Drop-Top-lampabura-Andrew-Penketh.jpg

2.-Wessel-uvegburak-Samuel-Wilkinsontol-Decode-Ryan-Malone.jpg

3.-John-Lewis-s-Castorama-bra-Plumen-001-Ian-Nolan.jpg

4.-Plumen-enterior-Ian-Nolan.jpg

5.-Girland-Plumen-001-Tord-Boontje.jpg

6.-Makru---Tazana-Manoch-Bunniyom.jpg

9.-Kayan-3D-nyomtatott-lampaernyo.jpg

10.-Plumen-001-Baby-Young-Jae-Son.jpg

 

Blog bejegyzés értékelése: