Betöltés...
Keresés

Blog

  • Címlap
    Címlap Itt találod az összes blogbejegyzést.
  • Kategóriák
    Kategóriák Megjeleníti a blogban található kategóriák listáját.
  • Címkék
    Címkék Cimkék listájának megjelenítése, melyek használatban vannak a naplóban.
  • Szerzők
    Szerzők Keress rá a kedvenc bloggeredre.
  • Csoportblogok
    Csoportblogok Találd meg kedvenc blog csoportodat.
  • Bejelentkezés
    Belépés Belépési űrlap

Elalvást segítő fények

Beküldve - - - Élettér
  • Betűméret: Nagyobb Kisebb
  • 1194 megjelenés
  • Nyomtatás

A minőségi és pihentető alvás fontos része életünknek és szervezetünk regenerálódásában is lényeges szerepe van. Alvás közben testünk igyekszik kipihenni a napközben ért támadásokat, stressz stb. Ebben az időszakban a sejtek osztódása felgyorsul, elhalásuk viszont lelassul. És még számos élettanilag fontos hatását sorolhatnánk.

Ahhoz, hogy kipihenten ébredjünk nem mindegy mikor és mennyit alszunk. A legfontosabb az éjszaki mély és pihentető alvás. Manapság azonban egyre több embernek okoz nehézséget valamilyen alvászavar, aminek számos oka lehet. Pl. stresszes, rohanó életmód, nem megfelelő ételek fogyasztása, rossz szokások, vagy nem megfelelő fekhely.

livingcolors.jpg

Talán nem is gondolnánk, de a hálószobában levő fényviszonyok is hatással lehetnek elalvásunk elősegítésében és az alvás minőségében. Teremtsünk tiszta, nyugodt környezetet és igyekezzünk 23 óra előtt ágyba bújni, hogy testünk lehetőséget kapjon a hajnal 2-ig tartó időszakot aktív pihenőállapotban tölteni, hiszen ebben az időszakban van a legnagyobb szükségünk az alvásra. Azt gondolnánk jó ötlet televíziót nézve elaludni vagy mobiltelefonunkat, laptopunkat nyomkodni elalvás előtt. Pedig az úgynevezett kék fények akadályozhatják a melatonin nevű hormon termelődését szervezetünkben és ez alvászavarokat is okozhat. Mivel ezek a mesterséges kék fények eltérnek a természetes nappali fénytől. Alvás problémáinkon úgy is segíthetünk, hogy az ilyen fényű elektromos berendezéseinket elalvás előtt 1-2 órával már nem használjuk. A hálószobában a mennyezeti lámpákon kívül érdemes olyan fényviszonyokat teremtenünk, melyek kevésbé térnek el a természetes nappali fénytől. Feltétlenül szükségünk lehet kiegészítő világításokra, mint például az olvasáshoz szükséges fali lámpák vagy az éjjeliszekrényen elhelyezett asztali lámpa. Praktikus lehet, ha ezek a világítótestek fényerő-szabályozhatóak, így a kívánt fényerősséget is beállíthatjuk. Ha mindenképpen nélkülözhetetlen a fény az elalváshoz használjunk minél gyengébb erősségű, lehetőség szerint meleg fényű világítást, melyre akár a hangulatlámpák is alkalmasak lehetnek. A többféle színben világító lámpatestek közül mindenki megtalálja az éppen közérzetének megfelelő színű fényt. A Philips tealights és candlelights termékeinek köszönhetően a nyílt láng és füst mentes, ugyanakkor tökéletes pislákoló gyertyafényhatás sem álom többé. A kapcsolóval ellátott elektromos sólámpa meleg fénye nyugtató hatással lehet szervezetünkre. Elalvás előtt néhány órával használva, meghitt pihentető légkört biztosít. Méretétől függően padlón vagy éjjeliszekrényen elhelyezve is szépen mutat bármilyen stílusú hálószobában.

tealigthsso.jpg

A gyerekszobák éjszakai világításánál is nagyon fontos a megfelelő éjszakai fény azonban itt több szempontot is figyelembe kell vennünk. Erről részletesebben hamarosan blog oldalunkon olvashat.

Blog bejegyzés értékelése:
Tagged in: Egészség Stílus